Newag na czele inwestycji PKP Intercity. Lokomotywy za 7,7 mld zł
PKP Intercity intensywnie przygotowuje się na otwarcie rynku przewozów kolejowych w Polsce. Przewoźnik realizuje ogromne inwestycje w modernizację i zakup nowoczesnego taboru, na co przeznaczył już ponad 16,5 mld zł. Wspierając polski przemysł kolejowy, PKP Intercity współpracuje z krajowymi producentami i zakładami naprawczymi, co przynosi korzyści zarówno pasażerom, jak i gospodarce.
W samym drugim półroczu 2023 roku PKP Intercity podpisało kontrakty o wartości 9,4 mld zł. Największym beneficjentem tych inwestycji jest Newag SA z Nowego Sącza. Firma dostarczy 78 lokomotyw wielosystemowych o prędkości do 200 km/h oraz 66 lokomotyw jednosystemowych o prędkości 160 km/h. Ponadto Newag wyprodukuje 35 zespołów trakcyjnych dwunapędowych, a łączna wartość tych umów to 7,7 mld zł.
Z kolei H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu realizuje projekty modernizacyjne 172 wagonów oraz, na mocy umowy z lipca 2023 roku, dostarczy 300 nowych wagonów za łączną kwotę 5,4 mld zł.
PKP Intercity inwestuje również w innowacyjne technologie. Wspólnie z PESA Bydgoszcz i PESA Mińsk Mazowiecki realizowane są kontrakty na zakup 16 hybrydowych lokomotyw elektryczno-spalinowych oraz naprawę 67 wagonów. Te inwestycje, warte blisko 1 mld zł, wpisują się w trend zrównoważonego transportu.
Dodatkowo, umowy z zakładami naprawczymi, takimi jak PKP Intercity Remtrak, zapewniają modernizację 255 wagonów. Całkowita wartość tych kontraktów wynosi 2,5 mld zł.
Modernizacja floty PKP Intercity ma na celu podniesienie standardu podróży, poprawę komfortu pasażerów oraz zwiększenie dostępności ekologicznych rozwiązań transportowych. Dzięki inwestycjom w prędkość, innowacyjność i jakość usług, przewoźnik buduje solidne podstawy dla konkurencyjności na otwartym rynku kolejowym. Inwestycje te to także ogromny impuls dla polskiego przemysłu i technologii kolejowych.
Źródło: Fot. MI
Komentarze