KMP zmienia zasady obsługi petentów oraz formę przyjmowania skarg i wniosków
W związku z koniecznością ograniczenia rozprzestrzeniania się epidemii oraz w trosce o zdrowie petentów i funkcjonariuszy, na teren Komendy Miejskiej Policji w Nowym Sączu oraz jednostek podległych - poza strefę ogólnodostępną - dostęp mają tylko policjanci i pracownicy tych jednostek.
Osoby wchodzące do tej strefy (holu) zobowiązane są do zasłonięcia ust i nosa oraz dezynfekcji dłoni i poddania się bezdotykowemu pomiarowi temperatury ciała. W przypadku odmowy poddania się takiemu badaniu lub stwierdzenia podwyższonej temperatury, funkcjonariusz odstąpi od czynności i powiadomi o toku dalszego postępowania. Natomiast w przypadku braku przeciwwskazań do wejścia na teren jednostki, policjant przeprowadzi interesanta do wyznaczonego pomieszczenia, celem podjęcia czynności służbowych.
Zaleca się również, by w holu budynku przebywało tylko dwóch interesantów, którzy zachowają od siebie odpowiedni dystans.
W przypadku dużej ilości osób oczekujących na przyjęcie, pracownik jednostki spisze ich numery kontaktowe i poinformuje o przybliżonej godzinie przyjęcia, tak by przed budynkiem nie tworzyło się skupisko ludzi.
Dodatkowo do odwołania zostają zawieszone przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Nowym Sączu i podległych komisariatach.
Ciągłość składania skarg i wniosków zostaje zachowana, a zmiana odnosi się jedynie do formy ich przyjmowania. Obecnie skargi i wnioski można przekazywać listownie lub też za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Skargi/wnioski można składać:
- listownie na adres: Komenda Miejska Policji w Nowym Sączu, ul. Artura Grottgera 50, 33-300 Nowy Sącz
- faksem na numer: 18 442 41 42
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: komendant@nowy-sacz.policja.gov.pl
- z wykorzystaniem elektronicznego formularza skargowego zamieszczonego na stronach internetowych Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie: http://malopolska.policja.gov.pl/pl/skargi-i-wnioski
Szczegółowe informacje w zakresie przyjmowania i obsługi dokumentów elektronicznych znajdują się z zakładce Elektroniczna Skrzynka Podawcza na stronie BIP.
Warunkiem rozpatrzenia pisemnej skargi (wniosku) jest podanie adresu pocztowego do korespondencji. Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko skarżącego;
- dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulica, numer domu, numer mieszkania);
- dokładny opis zdarzenia.
W sytuacjach wymagających podjęcia natychmiastowej interwencji należy dzwonić na numer alarmowy 112.
Źródło: KMPNS
Komentarze