Rowerem z Muszyny do Nowego Sącza już w czerwcu

Rowerem z Muszyny do Nowego Sącza już w czerwcu

Do czerwca potrwają prace związane z wykonaniem końcowego 12 km odcinka trasy rowerowej Muszyna - Nowy Sącz.

 

Sejmik Województwa Małopolskiego przeznaczył prawie 3 mln zł na budowę południowego odcinka trasy rowerowej EuroVelo 11, położonego wzdłuż doliny Popradu. Trwają prace między Muszyną, a granicą państwa i Milikiem, a Andrzejówką oraz przy budowie dwóch kładek polsko-słowackich.
„Budowa zintegrowanej sieci tras rowerowych w województwie małopolskim EuroVelo 11 (EV11), etap II wzdłuż Popradu” jest zadaniem wieloletnim.

 

Na początku 2017 roku Małopolska udzieliła Muszynie dwumilionowej pomocy finansowej na realizację zadania w ramach Programu Współpracy Transgranicznej INTERREGV-A-PL-SK 2014 – 2020 (EWT), przy wykorzystaniu funduszy unijnych. Dotacja stanowiła wkład krajowy województwa, a następnie w 2019 roku pomoc finansowa została zwiększona o kolejnych ponad pięć mln zł.

 

Całość trasy Muszyna – Nowy Sącz liczy 45 km, a brakujące ostatnie 12 km zostanie wykonane do czerwca. Trasa z Muszyny do Piwnicznej przebiega raz po polskiej, a raz po słowackiej stronie. – Rowerzyści przejadą przepiękną doliną Popradu, podobnie jak w Szczawnicy czy Łącku. Wspólnie z naszymi południowymi sąsiadami pokonaliśmy uwarunkowania geograficzne m.in. wykonując kładki Legnawa-Milik i Mały Lipnik-Andrzejówka – przyznał Włodzimierz Tokarczyk, zastępca burmistrza miasta i gminy Muszyna.

 

Skąd wzięły się opóźnienia? - Proponowane przez firmy budowlane koszty wykonania trasy rowerowej przekraczały nasze możliwości. Gdy wreszcie kolejny przetarg wyłonił wykonawcę, nie byliśmy w stanie do końca 2019 roku rozliczyć dotacji, stąd konieczny zwrot ponad dwóch i pół mln zł do budżetu województwa – wyjaśnił zastępca burmistrza miasta i gminy Muszyna. Jednocześnie gmina zawnioskowała do władz regionu o sporządzenie aneksu. Niebawem do gminy trafi 2 823 895,63 zł na realizację zadania w tym roku.

 

Rower jest bezpieczną i zdrową formą aktywności. Warto przypomnieć, że to w Małopolsce realizowany jest największy projekt budowy tras rowerowych o europejskim standardzie VeloMałopolska. Do użytku oddano już prawie 600 km tras, wybudowano 6 dużych i kilkanaście mniejszych obiektów mostowych. Do tego dochodzi ponad 3000 km szlaków rowerowych o różnym stopniu trudności, po których można ułożyć sobie różne wycieczki rowerowe - podsumował Tomasz Urynowicz, wicemarszałek regionu.

 

Źródło: UMWM

Zobacz Również

Komentarze


Zaloguj sie aby komentować