Wystartował Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

Wystartował Światowy Tydzień Przedsiębiorczości
Wystartował Światowy Tydzień Przedsiębiorczości

W poniedziałek 16 listopada ruszył Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Wydarzenia w ramach Tygodnia organizowane są również w Małopolsce, a oficjalna inauguracja tegorocznej edycji nastąpiła podczas Spotkania Młodego Biznesu.

Inaczej niż w poprzednich latach, aktywności organizowane w trakcie Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Małopolsce (ŚTPwM) odbywają się w formule zdalnej. Nie oznacza to jednak, że oferta przygotowana przez ponad 30 partnerów wydarzenia z całej Małopolski, tracą na atrakcyjności.

Na pewno wszystkie osoby zainteresowane tematyką przedsiębiorczości znajdą wartościowe dla siebie treści i inspiracje podczas około 200 wydarzeń. Aby odszukać interesujące nas spotkania, wykłady czy konsultacje należy skorzystać z wyszukiwarki znajdującej się na stronie www.tydzienprzedsiebiorczosci.malopolska.pl

Tradycyjna inauguracja ŚTPwM

Tradycyjnie oficjalna inauguracja ŚTPwM miała miejsce podczas Spotkania Młodego Biznesu zorganizowanego 16 listopada. Studio online, z którego prowadzono transmisję, zlokalizowane zostało w Muzeum Lotnictwa Polskiego.

Podczas eventu prowadzonego przez Mateusza Kaczmarka nie zabrakło inspiracji, ciekawych treści, błyskotliwych prezentacji. Wszystko za sprawą prelegentów zaproszonych przez Województwo Małopolskie.

Uczestników spotkania powitał wicemarszałek Małopolski Tomasz Urynowicz, który przekazał podziękowania dla wszystkich instytucji partnerskich Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości odbywa się w trudnych okolicznościach, jednak mam nadzieję, że głosy przedsiębiorców, ich postulaty i pomysły pozwolą nam pokonać obecne wyzwania, pomogą dalej sprawnie się rozwijać - podkreślił wicemarszałek Tomasz Urynowicz.

O sukcesach i porażkach

Jako pierwszy na scenie zaprezentował się Wiktor Warchałowski, prezes i współzałożyciel Airly, Inteligentnego Systemu Monitorowania Jakości Powietrza z wystąpieniem „Polska marka daje radę, czyli jak Airly pokazało, że powietrze i biznes nie mają granic.”

Następnie przeprowadzone zostały ciekawe wywiady z Dominiką Żak, założycielką DeeZee, jednego z największych polskich sklepów internetowych z obuwiem damskim w Polsce oraz Agnieszką Maciejowską, współtwórczynią serwisu Evenea, systemu rejestracji uczestników i sprzedaży biletów online na wydarzenia, jednej z najbardziej aktywnych kobiet w przestrzeni nowych technologii w Polsce. Rozmowy dotyczyły funkcjonowania przedsiębiorczości w czasie pandemii oraz pomysłów na rozwój start-upów opartych o innowacyjne rozwiązania.

Jako ostatni zaprezentował się Piotr Nabielec – przedsiębiorca i szkoleniowiec prowadzący serwis produktywni.pl, który podzielił się swoimi uwagami na temat doświadczeń zdobytych jako trener biznesowy po odejściu 5 lat temu z pracy na etacie.

Wszystkie wystąpienia wzbudziły spore zainteresowanie uczestników obecnych na platformie internetowej, o czym świadczy liczba zadawanych za pośrednictwem czata pytań. Prawie trzygodzinne wydarzenie zakończyło się zaproszeniem do udziału w następnej odsłonie Spotkania Młodego Biznesu w listopadzie 2021 roku.

 

Źródło: UMWM