Zaawansowanie prac przy budowie mostu w Kurowie wynosi 47%

Zaawansowanie prac przy budowie mostu w Kurowie wynosi 47%
Zaawansowanie prac przy budowie mostu w Kurowie wynosi 47%
Zaawansowanie prac przy budowie mostu w Kurowie wynosi 47%

Prace na budowie mostu w Kurowie postępują. Zakończono budowę muru oporowego od strony Brzeska. Prowadzone są prace zbrojarskie, deskowanie i betonowanie kolejnych segmentów ustroju nośnego obiektu. Zakończyło się betonowanie segmentu 14. Docelowo powstaną 22 takie segmenty, z czego 6 będzie nad rzeką, pozostałe na jej brzegach. Każdy taki segment ma 28 m długości.

 

Warto przypomnieć, że ustrój nośny, czyli docelowo ta część mostu, na której będzie jezdnia, powstaje metodą nasuwania podłużnego kolejnych wykonanych segmentów. Awanbek czyli konstrukcja stalowa służąca do wysuwania segmentów mostu na kolejne podpory jest już nad wodami Dunajca. Kontynuowana jest budowa nasypu drogowego na dojazdach do budowanego mostu. Zakończeni budowy zaplanowane jest w kwietniu 2022 r. Koszt inwestycji wyniesie ponad 189 mln złotych.

 

Przeprawa przez rzekę Dunajec w Kurowie, koło Nowego Sącza, na drodze krajowej DK75.to największa inwestycja mostowa w Małopolsce, której realizacja rozpoczęła się w lipcu 2019 r. Nowy most zaprojektowany został jako obiekt typu extradosed. Jego długość wyniesie 602 m, szerokość 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.

 

W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie. W zakresie inwestycji są także: budowa dwóch konstrukcji oporowych, zatok autobusowych, ekranu akustycznego, ciągów pieszo-rowerowych, przebudowa zjazdów indywidualnych, rozbiórka 3 przepustów drogowych i budowa nowych, adaptacja przyczółku istniejącego mostu na punkt widokowy, rozbiórka dojazdu do istniejącego mostu, budowa dróg serwisowych, kanalizacji, kanału technologicznego, przełożenie sieci teletechnicznej, wykonanie oświetlenia drogi oraz pełnej rekultywacji terenu zajętego pod zaplecze i plac budowy.

 

Źródło: GDDKiA