Wideorozmowa z KAS dla osób z niepełnosprawnością słuchu
Osoby posługujące się polskim językiem migowym mogą skorzystać z nowej usługi Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) – wideorozmowy z pracownikiem KAS, prowadzonej z udziałem tłumacza języka migowego w czasie rzeczywistym.

Podczas wideorozmowy eksperci KAS udzielą informacji na temat zeznań podatkowych osób fizycznych oraz usługi Twój e-PIT. W przyszłości katalog spraw, które można omówić w ramach tej formy kontaktu, zostanie rozszerzony. Uruchomienie wideorozmów to kolejny etap rozwoju Multikanałowego Centrum Komunikacji KAS, mający na celu poprawę dostępności usług administracji skarbowej
– Jesteśmy otwarci na potrzeby podatników i dostosowujemy nasze usługi do różnych grup klientów, także tych ze szczególnymi potrzebami. Dzięki wideorozmowie osoby posługujące się językiem migowym mogą skontaktować się z naszym ekspertem i uzyskać niezbędne informacje z dowolnego miejsca – wystarczy dostęp do internetu i urządzenie z kamerą. Wprowadzamy tego typu rozwiązania, by zwiększać dostępność usług administracji skarbowej i eliminować bariery komunikacyjne – podkreśla zastępca Szefa KAS, Małgorzata Krok.
Jak umówić wideorozmowę?
Aby skorzystać z usługi, należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie: wizyta.podatki.gov.pl/wideorozmowa. W formularzu wymagane są następujące dane:
- imię i nazwisko,
- PESEL lub NIP,
- numer telefonu kontaktowego,
- adres e-mail.
Po przesłaniu formularza użytkownik otrzyma potwierdzenie oraz link do spotkania na podany adres e-mail.
Kiedy można skorzystać z wideorozmowy?
Wideorozmowy z pracownikami KAS odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach 09:00–12:00.
Podczas rozmowy można uzyskać zarówno informacje ogólne, jak i indywidualne. W przypadku spraw wymagających uwierzytelnienia konieczne będzie podanie telePIN-u wygenerowanego w e-Urzędzie Skarbowym.
Komentarze