Audi A4 najczęściej serwisowanym modelem w polskich warsztatach

W 2020 r. w polskich warsztatach najczęściej serwisowanym modelem auta osobowego było Audi A4 (2001-2008). Po trzech latach zastąpiło więc na pozycji lidera Opla Astrę-H (2004).

Audi A4 najczęściej serwisowanym modelem w polskich warsztatach

Tak wynika z raportu oprogramowania Autodata, z którego korzysta 85 tys. warsztatów w ponad 100 krajach. Jego twórcy przygotowali raport z zestawieniem serwisowanych różnego rodzaju pojazdów w 22 krajach. Eksperci rankomat.pl porównali top 10 najczęściej trafiających do serwisu modeli samochodów osobowych w Polsce i Niemczech i sprawdzili, ile kosztuje ich ubezpieczenie.

Jakie modele aut były najczęściej serwisowane w Polsce w 2020 roku?

W 2020 r. Audi A4 z lat 2001-2008 było najczęściej serwisowanym modelem w polskich warsztatach. Zastąpiło na pozycji lidera Opla Astrę H, zwycięzcę rankingu w latach 2017-2019 i zdobywcę drugiego miejsca w roku 2020. Na najniższym stopniu podium znalazł się Ford Mondeo (2007) – wynika z raportu przygotowanego przez Autodatę.

W zestawieniu zdecydowanie dominują modele z Niemiec, których jest aż 9. Wyjątkiem jest czeska Skoda Octavia II (2004-2013), jednak ta marka od 1991 r. należy do koncernu Volkswagen.

Często samochody, z których rezygnują Niemcy, trafiają do naszego kraju. W 2020 r. zza zachodniej granicy sprowadzono do Polski 489,1 tys. używanych aut. Ich średni wiek wyniósł 12 lat – wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Dlatego eksperci rankomat.pl przeanalizowali, jak w raporcie Autodata wygląda sytuacja w niemieckich warsztatach.

Jakie modele aut były najczęściej serwisowane w Niemczech w 2020 roku?

Za zachodnią granicą w ubiegłym roku najczęściej serwisowane były nieco inne modele niż w Polsce. W rankingu Autodata w niemieckim top 10 serwisowanych samochodów osobowych pierwsze miejsce zajął Volkswagen Golf VI (2008-2013). Na kolejnych miejscach podium znalazły się Opel Corsa (2007) oraz Mercedes Benz C (2007-2014).

W 2020 r. najczęściej serwisowane modele w Niemczech były młodsze niż w Polsce. Potwierdzają to również dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Wynika z nich, że w naszym kraju średni wiek używanego auta osobowego wynosi 14,1, a za zachodnią granicą 9,6. Różnica wynosi 4,5 roku.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC najczęściej serwisowanych modeli w Polsce i Niemczech?

Wśród 10 najczęściej serwisowanych w Polsce samochodów osobowych, zdecydowanie najwięcej za ubezpieczenie oc muszą zapłacić właściciele BMW Serii 3 z lat 2005-2014 (średnio 806 zł). To o 32,3% więcej niż w przypadku najtańszej w zestawieniu Skody Octavii (544 zł). Różnica w wysokości cen pomiędzy markami wynosi 262 zł – wynika z kalkulacji przeprowadzonych przez użytkowników porównywarki rankomat.pl.


Podobnie jak w Polsce również w Niemczech wśród top 10 najczęściej serwisowanych w 2020 r. samochodów osobowych, najdroższe w ubezpieczeniu jest BMW 3 z lat 2005-2014 (806 zł). Jednak w pierwszej dziesiątce za naszą zachodnią granicą brakuje Skody Octavii.

Wśród najczęściej serwisowanych w 2020 r. w Niemczech samochodów osobowych, najtańszy w ubezpieczeniu jest Volkswagen Golf VI z lat 2008-2013 (595 zł). Różnica w cenie zakupu polisy OC pomiędzy nim, a BMW 3 (2005-2014) wynosi 26,1%, czyli 211 zł.


Wartość pojazdu objętego ubezpieczeniem OC nie powinna mieć znaczenia dla zakładu ubezpieczeń, ponieważ pokrywa on tylko koszty szkód wyrządzonych przez kierowcę innym uczestnikom ruchu drogowego. Różnica w cenie OC występująca pomiędzy poszczególnymi modelami samochodów jest wynikiem indywidulanej oceny danego kierowcy i jego pojazdu, a dokładnie ryzyka spowodowania przez niego kolizji lub wypadku. Z reguły największy wpływ na wysokość składki OC ma wiek i miejsce zamieszkania właściciela pojazdu oraz wiek auta, przebieg i pojemność silnika – komentuje Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.


Źródło: rankomat.pl, fot. ilustracyjna

Zobacz Również

Komentarze


Zaloguj sie aby komentować