Prowadzę jestem trzeźwy. Wystartowała małopolska edycja kampanii społecznej

Kampania społeczna „Prowadzę jestem trzeźwy” jest realizowana przez Fundację Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Akcja potrwa do 30 września i obejmie całe województwo.

Prowadzę jestem trzeźwy. Wystartowała małopolska edycja kampanii społecznej

Ambasadorami kampanii zostali: Kajetan Kajetanowicz - wielokrotny rajdowy Mistrz Polski i Europy, Bartosz Ostałowski - jedyny na świecie kierowca wyścigowy, który prowadzi stopą oraz Bartłomiej Waga - aktor filmowy i teatralny. 

Jak mówi Kajetan Kajetanowicz, uświadamianie kierowców o zagrożeniu, jakie stwarza jazda po pijanemu, to dla niego ważna sprawa.


- Nie potrafię znaleźć wytłumaczenia czy zrozumienia dla osób, które wsiadają za kierownicę pod wpływem alkoholu. Dlatego też, wraz z Fundacją Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka, kolejny rok z rzędu chcę do Was zaapelować - „Prowadzę, jestem trzeźwy!”. Akcje takie jak ta robią wiele dobrego, bo pomagają wychowywać więcej odpowiedzialnych kierowców, a to ma znaczący wpływ na poprawę bezpieczeństwa mojego, twojego czy naszych bliskich. Samochód jest jak broń 
i dlatego używajmy jej w pełni świadomie i z głową - podkreśla mistrz.

Z kolei Bartosz Ostałowski zwraca uwagę, że w prowadzeniu samochodu najważniejsza jest głowa  i zachowanie pełnej koncentracji.

- Wsiadając za kierownicę po spożyciu alkoholu, narażamy życie swoje, naszych bliskich i innych uczestników ruchu. Jestem odpowiedzialny - prowadzę, jestem trzeźwy - zaznacza drifter.

A Bartłomiej Waga dodaje:

- Cieszę się że mogę brać udział w akcji, która promuje bezpieczeństwo na drogach. Często chyba nie jesteśmy świadomi jak ważne jest to, abyśmy wsiadając za kółko byli naprawdę odpowiedzialni. Musimy uświadomić sobie, że to nie ruletka i nie możemy liczyć na to, że tym razem się uda... Proszę więc każdego Uczestnika ruchu - bądźmy odpowiedzialni, za siebie i innych.

Małopolska edycja kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy” potrwa do końca września i obejmuje szerokie działania w outdoorze i social mediach, w tym na YouTube, gdzie będą publikowane filmy przestrzegające przed jazdą pod wpływem alkoholu i innych środkach psychoaktywnych. Reklamę na autobusach można spotkać w Krakowie, Tarnowie, Nowym Sączu, Nowym Targu oraz 
w Oświęcimiu, a billboardy w Krakowie, Wieliczce, Tarnowie oraz na Podhalu.

Zobacz Również

Komentarze


Zaloguj sie aby komentować