Zakończenie prac na nowym odcinku obwodnicy Brzeska. Bliżej realizacji „Sądeczanki”
W poniedziałek zostanie udostępniony kierowcom nowy wiadukt nad powstającą zachodnią obwodnicą Brzeska, który jednocześnie stanowi nowy przebieg ul. Pomianowskiej. Tymczasowe przejazdy łączące obie części tej ulicy zostaną zlikwidowane. Wiadukt pozostaje terenem budowy, dlatego obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h.




Na terenie budowy zakończono prace związane z przebudową sieci gazowej wysokiego ciśnienia. Finalizowana jest budowa dwóch mostów i pięciu przepustów na trasie łącznika brzeskiego, a także prace wykończeniowe. Na 4/5 trasy ułożono podbudowę z kruszywa, a na 1/3 pierwsze warstwy asfaltu. Inwestycja jest zaawansowana w 85%.
Trwają rozmowy z wykonawcą w sprawie roszczeń dotyczących terminu zakończenia kontraktu, wynikających z ubiegłorocznych deszczy i trudniejszych warunków gruntowych. Wykonawca szacuje, że inwestycja zostanie zrealizowana do końca roku.
Brzeski łącznik
Nowa droga, o długości niespełna 3 km, powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Łącznik brzeski łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.
Pierwszy odcinek łącznika, o długości 2,1 km, funkcjonuje od 2016 roku i biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94. Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska, co odciąży ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza, którymi codziennie przejeżdża nawet 23 tysiące pojazdów. Droga jest pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, nowego przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza.
Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku biegnie 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Powstaje również specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna.
Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie, poza wiaduktem nad obwodnicą, powstają dwa mosty nad Uszwicą, będące częścią ronda, na którym kończyć się będzie nowa trasa. Rondo zaprojektowano tak, aby w przyszłości umożliwić bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”.
Na niespełna 3-kilometrowej trasie budowane są sześć przejść dla małych i średnich zwierząt, wszystkie poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść prowadzić będą specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia.
Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Wartość prac to około 100 mln zł.
Źródło: Materiały nadesłane do redakcji
Komentarze