Modernizacja stacji Limanowa coraz bliżej
Modernizacja stacji Limanowa jest coraz bliżej! Dziś, pomiędzy inwestorem – PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. – a wykonawcą, podpisana została umowa na roboty budowlane. W uroczystości uczestniczył wojewoda małopolski, Krzysztof Jan Klęczar.

Przebudowa stacji Limanowa stanowi kolejny etap modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz). Umowa opiewa na niemal 273 mln zł netto. Dzięki modernizacji podróżni zyskają wygodne perony oraz szybkie połączenie z Krakowem. Powstaną nowe tory, mosty, wiadukty kolejowe, a także bezpieczne drogi, chodniki i przejścia podziemne.
Projekt Podłęże – Piekiełko, największa inwestycja kolejowa na południu Polski, jest wyczekiwanym przedsięwzięciem. Finansowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy, poprawi infrastrukturę kolejową, przyczyniając się do rozwoju gospodarczego i turystycznego regionu. Wojewoda małopolski, Krzysztof Jan Klęczar, nadaje szczególny priorytet kwestiom proceduralnym związanym z tą inwestycją, realizowanym przez Wydziały Infrastruktury, Skarb Państwa i Nieruchomości.
Wykonawca ma 24 miesiące na całkowitą modernizację stacji Limanowa. Inwestycja obejmie odcinek torów o długości 3,5 km. Linia kolejowa zostanie częściowo poprowadzona w nowym śladzie, umożliwiając pociągom pasażerskim osiągnięcie prędkości do 160 km/h.
Przebudowa stacji Limanowa to kolejny etap modernizacji linii kolejowej 104. Oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, inwestycja obejmie budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 roku powstanie nowa linia kolejowa, łącząca Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w około 60 minut, a podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut.
Źródło: MUW
Komentarze